Församlingarna strömmar andakts­program

Stilla dig till gudstjänst- och andaktsevenemang från svenskspråkiga församlingar runt om i landet.

Här finns en samlad lista med länkar till de webbsidor där församlingarna strömmar gudstjänster och publicerar annat andaktsmaterial i videoform.

Gudstjänster och andakter finns tillgängliga på Agricola församlings Youtubekanal.

Du kan lyssna på gudstjänsten via församlingens webbplats.

Du kan lyssna på gudstjänsten via Borgå svenska domkyrkoförsamlings webbplats. En del högmässor är också tillgängliga på församlingens Youtubekanal Borgå domkyrkoförsamling.

En del av församlingens gudstjänster är tillgängliga på Youtubekanalen Deutsche Gemeinde in Finnland.

Bandade och strömmade gudstjänster, andakter och program på Ekenäsnejdens svenska församlings Youtubekanal.

En del gudstjänster strömmas på Jakobstads svenska församlings Youtubekanal. Mera information om gudstjänsterna finns på Jakobstads svenska församlings webbplats.

Gudstjänsterna strömmas söndagar kl. 11 på Jomala församlings Facebooksida.

Information om gudstjänster och andakter finns på Karis-Pojo församlings webbplats.

Alla gudstjänster i Karleby sockenkyrka och Gamlakarleby stadskyrka sänds som direktsändningar via nätradion. Varje söndag klockan 12 kan man lyssna på gudstjänsten i Radio Dei – antingen via Radio Deis webbplats eller radio på frekvenserna 105,9 MHz eller 91,8 MHz.

Information om strömmade gudstjänster via Korsholms svenska församlings Facebooksida.

Gudstjänst sänds varje söndag kl. 12 via en ljudlänk. Mer information på Kristinestads svenska församlings webbsidor.

Gudstjänsterna (inga mässor) sänds från Kronoby kyrka och är tillgängliga via Kronoby församlings Youtubekanal.

Gudstjänsterna är tillgängliga på Larsmo församlings Youtubekanal.

Utvalda gudstjänster sänds på Lemland-Lumparland församlings Facebookssida.

Gudstjänster är tillgängliga via samfällighetens Youtubekanal.

Utvalda gudstjänster sänds på Mariehamns församlings Facebooksida.

Församlingen sänder gudstjänst på söndagar kl. 11 på Norra Ålands församlings Facebooksida.

Du kan lyssna på gudstjänsten från Jeppo kyrka varje söndag kl. 10. Utvalda gudstjänster är också tillgängliga på Nykarleby församlings Youtubekanal.

Information om strömmade gudstjänster via Närpes församlings webbplats.

Församlingen strömmar en del gudstjänster på Pedersöre församlings Youtubekanal.

Gudstjänster, andakter och undervisning är tillgängliga på Petrus församlings Facebooksida.

Utvalda gudstjänster är tillgängliga på Youtubekanalen Kirkko Sipoossa – Kyrkan i Sibbo.

Videoandakter är tillgängliga på Tammerfors svenska församlings Facebooksida.

Församlingen strömmar en del gudstjänster på Vasa svenska församlings Youtubekanal.

Gudstjänsten i Helsinge kyrka S:t Lars kl. 10 strömmas via Vanda svenska församlings Youtubekanal.

Gudstjänsten från Vörå kyrka strömmas via Vörå församlings YouTubekanal och sänds på Årvas-tv och Wör-tv.

Gudstjänster från Åbo domkyrka strömmas i regel första söndagen i månaden kl. 12.00 och är tillgängliga på webbplatsen virtuaalikirkko.fi.