Matkailijoille

Tunturikappelit

Lapin tuntureiden kupeessa olevat kappelit toivottavat tervetulleeksi niin pohjoisen matkailijat, etätyöläiset, kausi-asujat kuin paikkakuntien oman väen. Kappeleissa voit esimerkiksi nauttia konserteista, hiljentyä, keskustella luottamuksellisesti, laulaa yhdessä, viettää juhlapyhiä tai vaikka mennä naimisiin.

Saariselän kappelin alttari, jonka takana olevan ikkunan takaa näkyy tunturimetsää.

Saariselän tunturikappeli

Saariselän tunnelmallinen tunturikappeli kutsuu hiljentymään. Kappelin alttaritauluna on koko päätyseinän levyinen ikkuna kauniiseen tunturimaisemaan. Kappeli on avoinna läpi vuorokauden. Kappelissa on monipuolista ohjelmaa, muun muassa hartauksia, konsertteja ja jumalanpalveluksia, erityisesti sesonkiaikoina. Myös vihkipaikkana kappeli on hyvin suosittu. Kappelin tapahtumat löytyvät Inarin seurakunnan verkkosivuilta.

Levin Marian kappeli

Marian kappeli on avoinna hiljentymistä ja tutustumista varten joka päivä klo 11-15. Päivittäin on rukoushetki klo 13. Keskiviikkoisin vietetään viikkomessua klo 19. Kappelissa järjestetään runsaasti muutakin ohjelmaa, kuten konsertteja. Kappeli on myös suosittu vihkikirkko. Kappelin varaukset ja tiedot tilan vuokrasta saat Kittilän seurakunnan virastosta. Lisätietoa kappelista ja sen tapahtumista löydät seurakunnan verkkosivuilta.

Ylläksen Pyhän Laurin kappeli

Kappeli on Ylläksen alueella asuvien ja liikkuvien olohuone. Kappelissa pidetään jumalanpalveluksia, hartauksia, kirkollisia toimituksia, konsertteja, näyttelyitä ja erilaisia tapahtumia. Kappelin hyvä akustiikka suo loistavat puitteet konserttitilaisuuksille. Kappelissa voi pistäytyä sen aukioloaikoina hiljentymässä, kahvilla, tapaamassa tuttuja, lukemassa päivän sanomalehden tai viettämässä kiireetöntä aikaa. Kappelin kahvila ja olohuone on avoinna 1.11. alkaen ke-pe klo 11-16. Olet lämpimästi tervetullut!

Lisätietoa: toiminnasta Kolarin seurakunnan verkkosivuilta.

Pyhätunturin Revontulikappeli

Revontulikappeli Pyhätunturilla on avoinna päivittäin klo 8-22. Revontulikappelin omistaa ja sen ohjelmatoiminnasta vastaa Kansan Raamattuseura. Samalla tontilla sijaitsee Kairosmajan tunturikeskus ja sen toimintaviikkojen aikana kappelissa on päivittäin ohjelmaa. Kappelia vuokrataan myös yksityistilaisuuksiin.

Tapahtumista löydät tietoa sivulta www.kairosmaja.fi

Lentoasemapappi

Tiesitkö, että Helsinki-Vantaan lentoasemalla on oma pappi, sekä hiljainen huone rauhoittumiseen? Lentoasemapappi on sinua varten kun matkustat, tai jos työskentelet lentoasemalla. Tutustu lentoasemapappiin