Musiikki

Tule mukaan harrastamaan musiikkia!

Musiikilla on iso merkitys jumalanpalveluksissa, mutta sitä harrastetaan seurakunnissa myös monin muin tavoin.

Monissa seurakunnissa toimii kirkkokuoro ja lapsikuoro, joissa lauletaan uutta ja vanhaa hengellistä musiikkia. Viikoittaisten harjoitusten lisäksi kuorot esiintyvät usein juhlapyhinä ja muissa tilaisuuksissa, joten kuorotoiminta on paitsi hyvä harrastus, myös mainio seurakunnan palvelutehtävä lauluintoiselle. Seurakuntien musiikkiharrastustarjontaan kuuluu myös eri musiikkialoihin erikoistuneita bändejäkuoroja ja ryhmiä nuorten housebändeistä vesperkuoroihin.

Jo perheen pienimmät pääsevät mukaan musiikin maailmaan esimerkiksi musiikkileikkikouluissa muskareissa, joita monet seurakunnat tarjoavat. Kauneimmat joululaulut kuuluvat monen joulunajan ohjelmaan. Kirkkokonsertit kuuluvat myös monen seurakunnan ja kirkon tarjontaan. Tutustu  seurakuntien omilla sivuilla heidän tarjontaansa!

Muusikoita kirkossa.