Miten voin liittyä jäseneksi?

Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluu noin 3,6 miljoonaa suomalaista. Valtaosa suomalaisista liittyy kirkkoon lapsena saadun kasteen kautta. Kirkkoon voi liittyä missä tahansa elämänvaiheessa myös myöhemmin.

Kirkon jäsen on sen seurakunnan jäsen, jonka alueella hänellä on kotikunta.

En ole aiemmin kuulunut kirkkoon:

Jos et ole aiemmin kuulunut kirkkoon, voit liittyä kirkkoon suorittamalla aikuisrippikoulun sekä saamalla kasteen. Kysy lisää lähimmästä seurakunnasta!

Olen eronnut kirkosta, mutta haluan liittyä uudelleen:

Jos olet eronnut kirkosta, mutta haluat liittyä jälleen jäseneksi, voit liittyä helposti uudestaan.

Jäsenyys ulkomailla asuessa:

Jos muutat ulkomaille, jäsenyytesi kirkossa säilyy muutosta huolimatta. Ulkomailla asuessasi et maksa kirkollisveroa.

Olen ulkomaan kansalainen Suomessa:

Kirkon jäseneksi voi liittyä myös ulkomaan kansalainen, jolla on kotikunta Suomessa. Vailla kotikuntaa oleva ulkomaan kansalainen voi liittyä jäseneksi, kun hän on ollut mukana seurakunnan toiminnassa vähintään kolme kuukautta.