Podcastit

Tällä sivulle on koottu erilaisia podcasteja hiljentymiseen, keskustelun pohjaksi ja uuden tiedon saamiseksi. Löydä oma suosikkisi ja kuuntele silloin, kun sinulle sopii. Listaus podcasteista täydentyy.

Juha Tapio ja arkkipiispa Tapio Luoma.

Arkkipiispan talossa

Radion ystävänä, YLE:n kuuluttajanakin 1980-luvulla työskennellyt arkkipiispa Tapio Luoman isännöimä podcastsarja. Arkkipiispan talossa-podcast pitää sisällään keskustelua kiinnostavien ihmisten kanssa elämänmenosta, arvoista ja elämän merkityksellisyydestä työn, uran ja suosion takana. Podcastin tekstivastineet löytyvät täältä.

Listen to “Arkkipiispan talossa” on Spreaker.
Juha Pettersson ja Paula Maria Mäkelä.

Suhde klinikalla

Suhde klinikalla -podcasteissa käsitellään parisuhteeseen liittyviä ajankohtaisia kysymyksiä. Kirkon kokeneet perheneuvojat Paula Maria Mäkelä ja Juha Petterson tuovat podcast-keskusteluissaan monipuolisesti esille parisuhteisiin liittyviä yleisiä arjen kysymyksiä. Toisen tuotantokauden tekstivastineet löytyvät täältä.

Listen to “Suhde klinikalla” on Spreaker.
Hiljainen ajatus. Henri Järvinen kuvassa äänimalja kädessään.

Hiljainen ajatus -meditaatiopodcast

Haluatko rentoutua tai syventyä sisäisen tilasi ääreen? Etsitkö selkeyttä tai hiljaisuutta? Pysähdy hetkeksi hiljaisten ajatusten äärelle. Kuuntele Henri Järvisen ohjattuja meditaatioita, jotka auttavat vähentämään stressiä, löytämään levollisuutta ja lisäämään kiitollisuutta elämään. Pysähdy siihen missä olet, etsi mukava paikka ja hiljenny. Jaksot löytyvät täältä.

Tekst: Kirkko kiinni? -podcast. 2020-luvun merkityksiä etsimässä. Kuvassa suuta mutristava nuori nainen ja taustalla kirkon ovi.

Kirkko kiinni?

Kirkko kiinni? -podcast etsii 2020-luvun merkityksiä. Kärsiikö evankelis-luterilainen kirkko postluterilaisesta stressisyndroomasta? Millaisessa uskonnollisessa ja uskonnottomassa todellisuudessa elämme? Tervetuloa Marjo Kiljusen johdolla selvittämään tätä tutkijoiden ja ajattelijoiden kanssa. Podcastin jaksojen tekstivastineet löytyvät täältä.

Listen to “Kirkko kiinni?” on Spreaker.
Kirkosta metsään. Mystiikkaa etsimässä. Kolmiosymboli ja kuva metsästä.

Kirkosta metsään. Mystiikkaa etsimässä

Kaksi pappia Anni Pesonen ja Ari Kokkonen pohtivat meditaatiota, rukousta ja mystiikkaa uudessa podcastissa Kirkosta metsään – mystiikkaa etsimässä. Millainen on kahden papin matka sanattomaan sydänrukoukseen? Miten sydänrukous toimii kristillisen mystiikan harjoitusmetodina?

Podcastia voi kuunneltavissa Spreakerissa, SoundCloudissa ja Spotifyssä. Podcastia voi kuunnella myös osoitteesta turunseurakunnat.fi/podcastit.