Kaikki artikkelit

22.5.2020

Kirkon järjestöjen mukanaolo yhteiskunnallisessa keskustelussa puhuttaa

Suomen Lähetysseuran mukanaolo järjestöjen #430miljoonaa-kampanjassa on puhuttanut muun muassa Twitterissä. Suomen Lähetysseura on yksi kirkon lähetysjärjestöistä.

Arkkipiispa Tapio Luoma toteaa:

“On puhuttu siitä, miten kirkon järjestöt osallistuvat yhteiskunnalliseen keskusteluun ja vaikuttamiseen. Esille on nostettu Suomen Lähetysseuran toiminta ja kirkon oma rooli.

Suomen Lähetysseura on tehnyt työtä Kristuksen kirkon hyväksi vuodesta 1859. Se pyrkii toimimaan oikeudenmukaisen ja inhimillisen maailman puolesta. Sillä on siinä Suomen evankelis-luterilaisen kirkon tuki.

Suomen Lähetysseuran työstä vastaa järjestön hallitus ja sitä koskeviin kysymyksiin järjestön toimiva johto.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon tehtävä on kutsua ihmisiä Jumalan yhteyteen sekä rohkaista välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta. Siinä kirkon päättäjät, työntekijät ja sen noin neljä miljoonaa jäsentä toimivat parhaan ymmärryksensä mukaan. Tuloksena on keskustelua yhteisestä hyvästä ja siitä, miten siihen päästään. Tällaisessa keskustelussa erimielisyyksiltä ei vältytä. Siitä huolimatta ja sen keskellä kirkko kutsuu ihmisiä Jumalan yhteyteen ja rohkaisee välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta.”

Teksti: Kirkon viestintä