Tietoa tilaa virkatodistus -asiointipalvelusta

Palvelu on käytettävissä verkossa joka päivä vuorokauden ympäri. Palvelu käyttää suojattua yhteyttä. Palvelun käyttäjä voi tunnistautua palvelussa pankkitunnuksien avulla, jolloin henkilötunnus ja nimitiedot saadaan suoraan väestötietojärjestelmästä.

Palvelun käyttö edellyttää vähintään 18 vuoden ikää ja kotikuntaa Suomessa. Lisäksi palvelun käyttäjällä on oltava pankkitunnukset tai mobiilivarmenne.

Virkatodistus on mahdollista tilata myös ottamalla yhteyttä seurakuntaan tai seurakunnan keskusrekisteriin.

Virkatodistus laaditaan aina yhtä käyttötarkoitusta varten. Jos tarvitset samansisältöisen todistuksen eri käyttötarkoitusta varten, tee uusi tilaus.

Elää-todistuksen käyttötarkoitukset palvelussa ovat:

• Adoptio
  • Apuraha
  • Asunto
  • Eläke
  • Kiinteistön kauppa
  • Lainhuuto
  • Nimenmuutos
  • Pankki
  • Perinnönjako
  • Perunkirjoitus
  • Pesänselvitys
  • Rippikoulu
  • Ulkomaan viranomaiset
  • Vakuutusyhtiö
  • Velkajärjestely

Sukuselvitys vainajasta -todistuksen käyttötarkoitukset palvelussa ovat:

• Asuntokauppa
  • Kiinteistön kauppa
  • Lainhuuto
  • Nimenmuutos
  • Pankki
  • Perinnönjako
  • Perinnöstä luopuminen
  • Perunkirjoitus
  • Pesänselvitys
  • Vakuutusyhtiö

Palvelun seurakuntavalikossa on valittava vainajan viimeinen seurakunta. Jos vainajan viimeinen seurakunta ei ole tiedossa, valitaan jokin vainajan aiemmista jäsenseurakunnista. Jos et löydä etsimääsi seurakuntaa, löydät lisätietoa täältä. Sivulta löytyy voimassaolevat seurakunnat ja osa lakkautetuista seurakunnista.

Jokainen seurakunta, josta todistus tilataan, veloittaa maksun todistuksista ja toimituksesta.

Teemme kaikista jäsenrekisteriimme tallennetuista kuolleista lapsista erillisen todistuksen. Jokaisesta lisätodistuksesta peritään hinnaston mukainen maksu.

Anna mahdollisimman kattavat tiedot vainajan kotikunnista, joissa hän on ollut kirjoilla. Vähintään yksi tieto on annettava: syntymäkotikunta, viimeinen kotikunta tai muut kotikunnat.

Anna lisätietoja henkilön kotikunnista ja muutoista. Esimerkiksi Ypäjä ppkkvvvv – ppkkvvvv tai Rauma vvvv-vvvv.