Kaikki tiedotteet

9.11.2023

Suomenkielisten hiippakuntien kolehtikohteet vuodelle 2024 hyväksytty

Kirkkohallituksen virastokollegio hyväksyi 2.11.2023 Turun arkkihiippakunnan sekä Tampereen, Oulun, Mikkelin, Kuopion, Lapuan, Helsingin ja Espoon hiippakuntien vuoden 2024 päiväjumalanpalvelusten kolehtikohteet. Suomenkielisten hiippakuntien tuomiokapituleille myönnettiin oikeus määrätä kaksi kolehtia hiippakunnallisiin tarkoituksiin.

Suurin kolehtikohderyhmä on aiempaan tapaan lähetystyö ja kansainvälinen diakonia. Lista myönnetyistä kolehdeista on sivulla Kirkkokolehdit – EVL Plus

Porvoon hiippakunnan vuoden 2024 jumalanpalvelusten kolehtikohteet hyväksyttiin kirkkohallituksen täysistunnossa 19.9.2023.  Päätöksen suomenkielisten hiippakuntien kirkkokolehdeista teki sen sijaan viimevuotiseen tapaan kirkkohallituksen virastokollegio, sillä täysistunto ei tässä asiassa ole päätösvaltainen useiden jäsenten esteellisyyden vuoksi.

Lisätiedot: Elina Hellqvist, kansliapäällikkö Pekka Huokunan erityisavustaja, elina.hellqvist@evl.fi, p. 040 688 1478

Kuva: Kolehtihaaveja. Kuva Aarne Ormio/Kirkon viestintä