Palaa sanaston etusivulle

Diakonia-ammattikorkeakoulu, Diak

Diakonia-ammattikorkeakoulu on vuonna 1996 perustettu oppilaitos, josta voi valmistua viidestä eri koulutusohjelmasta: hoitotyö (sairaanhoitaja, terveydenhoitaja), puhuttujen kielten ja viittomakielen tulkkauksen koulutusohjelmat (tulkki), sosiaalialan koulutusohjelma (sosionomi) ja englanninkielinen Degree Programme in Social Services (Bachelor of Social Services).

Diakonia-ammattikorkeakoulu on yksityinen oppilaitos, jonka omistajina on kirkollisia koulutusorganisaatioita ja diakonialaitoksia, esimerkiksi Helsingin ja Oulun Diakonissalaitokset. Yhteistyökumppaneihin kuuluu monia eurooppalaisia diakonia-alan oppilaitoksia ja kristillisiä järjestöjä.

Diakonia-ammattikorkeakoulu kehittää aktiivisesti näiden alojen asiantuntemusta. Tutkimus- ja kehittämistoiminta on keskittynyt erityisesti ihmisten hyvinvointiin, syrjäytymisen ehkäisyyn ja kristilliseen kasvat ukseen ja diakoniaan liittyviin kysymyksiin.

Diakonia-ammattikorkeakoulussa on myös mahdollista opiskella kirkollisten alojen ammatteihin, kuten diakonissaksi, diakoniksi, kirkon varhaiskasvatuksen- ja nuorisotyönohjaajaksi tai lähetyssihteeriksi. Diakonia-ammattikorkeakoulussa on mahdollista suorittaa myös avoimen ammattikorkeakoulun opintoja, eri alojen erikoistumisopintoja sekä ylempiä ammattikorkeakoulututkintoja.

Diakonia-ammattikorkeakoulu