Perhejuhlat ja pyhät

Kirkko on mukana ihmisten arjessa ja juhlassa. Ristiäiset, konfirmaatio, avioliittoon vihkiminen ja hautajaiset ovat seurakunnan toimittamia kirkollisia tilaisuuksia. Ne ovat yhtä juhlavia ja tunnelmallisia riippumatta juhlapaikasta tai juhlijoiden määrästä.

Kaikissa kirkollisiin juhliin liittyvissä kysymyksissä sinua auttaa oman asuinpaikkasi seurakunta.

Kristilliset pyhäpäivät rytmittävät vuotta. Ne tuovat tauon työn keskelle. Juhliin liittyvät perinteet rakentavat yhteisöä ja välittävät kulttuuria ihmiseltä ja sukupolvelta toiselle.

Pyhäpäivät rytmittävät vuotta

Pyhäpäivät tuovat tauon työn keskelle. Monet unelmoivat levosta, kiireettömästä ajasta ja tilasta, jossa vaatimuksia ei esitetä. Sunnuntait ja pyhäpäivät ovat sellaista tilaa.  Kristillisten pyhäpäivien kokonaisuutta kutsutaan kirkkovuodeksi.

Pyhäpäivät