Avuksi yksinäiselle – Ystävätoiminta

Auta yksinäistä antamalla aikaasi

Haluaisitko sinä antaa omaa aikaasi ja olla ystävä jollekin yksinäiselle? Vapaaehtoisena kirkon ystävätoiminnassa voit antaa suurta apua toiselle, olemalla ystävä.

Ystävätoiminta tai lähimmäistoiminta on pitkään ollut yksi keskeinen kirkon auttamisen toimintamuodoista. Ystävätoiminnnassa mukana olevat vapaaehtoiset tapaavat yksinäisiä, eri-ikäisiä ihmisiä kodeissa, sairaaloissa tai vaikkapa vankiloissa. Ystävätoimintaa voi tehdä ja toteuttaa myös puhelimitse.

Mikäli olet kiinnostunut ystävätoiminnasta, ota yhteyttä oman alueesi seurakuntaan. Seurakunnat kouluttavat vapaaehtoisia myös toimimaan tukihenkilöinä vaikeissa elämän kriisitilanteissa, maahanmuuttajien kotouttamisessa, Kirkon keskusteluavussa, rikosuhripäivystyksessä tai muissa erityisosaamista vaativissa tehtävissä.

Anna aikaasi ja ole ystävä yksinäiselle. Kysy lisää ystävätoiminnasta oman alueen seurakunnasta.