Seurakunnat ulkomailla

Suomen evankelis-luterilainen kirkko toimii 37 maassa. Kartasta löydät itseäsi lähinnä olevan seurakunnan.

Toimintaamme sisältyvät muun muassa suomenkieliset jumalanpalvelukset, perhejuhlien viettäminen (kasteet, rippikoulut, vihkiminen, hautajaiset) ja henkinen tuki elämän kriisien sattuessa. Älä jää yksin, jos kriisi kohtaa sinua maailmalla. Ystävien ja sukulaisten verkoston lisäksi voit kääntyä kirkkomme työntekijöiden puoleen. Juuri sinun asiasi on tärkeä.

Sinisellä ristisymbolilla merkityillä paikkakunnilla asuu kirkkomme pappi ympäri vuoden. Harmaalla symbolilla merkityillä paikkakunnilla on seurakunta, jossa pappi vierailee muualta käsin tai asuu vain osan vuodesta.

Talvikaudella osa-aikaisia turistipappeja ja -kanttoreita työskentelee Espanjassa, Gran Canarialla, Teneriffalla, Kyproksella, Turkissa ja Kreikassa.

Tämän lisäksi ulkomailla asuvien ja matkustavien suomalaisten parissa toimivat kirkkomme yhteistyökumppanit.

Suomen Merimieskirkko

Lontoo, Hampuri, Bryssel, Rotterdam, Ateena

Kumppanisi maailmalla

Suomen Merimieskirkon toimipisteet löytyvät Lontoosta, Hampurista, Brysselistä, Rotterdamista ja Ateenasta. Puolassa ja Irlannissa on mahdollista tavata matkapappi, joka kiertää tiettyjä paikkakuntia vuorollaan. Merimieskirkon toimipisteet on merkitty yllä olevaan karttaan punaisella ristisymbolilla.

Kirkkomme lähetysjärjestöjen työntekijät ovat myös tavattavissa oman työnsä ohella niillä paikkakunnilla, jotka on merkitty yllä olevaan karttaan keltaisella ristisymbolilla.

Suomen Merimieskirkko Brysselissä.
Suomalaisyhteisö on kodinomainen levähdyspaikka matkalla tai kiireen keskellä, ”pala Suomea” vieraalla maalla. Kuva on Brysselin Merimieskirkosta, jossa voi lukea suomalaisia lehtiä, käydä kahvilassaostaa kotimaan tuotteita, käydä kirjastossa, saunoa ja osallistua harrastustoimintaan.