Kirkon jäsenyydestä

Olemme Suomen suurin uskonnollinen yhteisö: Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluu noin 3,6 miljoonaa suomalaista.

Olemme mukanasi arjessa ja juhlassa, ja elämän käännekohdissa. Arkena olet tervetullut osallistumaan seurakunnan toimintaan haluamallasi tavalla. Seurakuntiemme työntekijät ovat yhteisön arjessa kaikkia varten, myös surun ja kriisin yllättäessä.

Elämän suurissa käännekohdissa kirkosta saa käytännön neuvoja ja tukea. Vanhemmat ja kummit pyytävät kasteessa lapselle Jumalan siunausta, avioliitto solmitaan seurakunnan läsnä ollessa ja läheisen kuollessa haetaan lohtua ikuisen elämän lupauksesta.

Aikuisia ja pieniä lapsia perhemessussa

Miksi kuulua kirkkoon?

Mitä kirkon jäsenenä saa?

Miten voin liittyä jäseneksi?

Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluu noin 3,6 miljoonaa suomalaista. Kirkkoon voi liittyä missä elämänvaiheessa vain.

Miten voin liittyä jäseneksi?