Kaikki tiedotteet

14.5.2024

Kirkolliskokous nimesi valiokunnat ja valitsi lainoppineet asiantuntijat kaudelle 2024–2028

Kirkolliskokouksen valiokuntia valittiin johtamaan seuraavat henkilöt:

• Käsikirjavaliokunta: Piispa Mari Parkkinen (pj.), Anto Antturi (vpj.)
  • Perustevaliokunta: Piispa Matti Repo (pj.), Heidi Zitting (vpj.)
  • Lakivaliokunta: Wiking Vuori (pj.), Eino Nissinen (vpj.)
  • Hallintovaliokunta: Pauli Niemelä (pj.), Minni Kuisma (vpj.)
  • Talousvaliokunta: Tapio Tähtinen (pj.), Kari Aakula (vpj.)
  • Tulevaisuusvaliokunta: Tuula Okkonen (pj.), Marjatta Hautala (vpj.)
  • Yleisvaliokunta: Pekka Särkiö (pj.), Liisa Kuparinen (vpj.)
  • Kansliavaliokunta: Markku Orsila (pj.), Torsten Sandell (vpj.)

Valiokuntien kokoonpanot löytyvät Domus-asiakirjapalvelusta.

Lainoppineiksi asiantuntijoiksi valittiin dekaani, professori, OTT Janne Salminen ja korkeimman hallinto-oikeuden jäsen, oikeusneuvos, OTT Eija Siitari.

Seuraa kirkolliskokousta verkossa
Kirkolliskokouksen alustava työsuunnitelma ja taulukko käsiteltävistä asioista löytyvät kirkolliskokouksen verkkosivuilta. Myös päiväjärjestykset, eli luettelot täysistunnoissa käsiteltävistä asioista ja niihin liittyvistä asiakirjoista julkaistaan samoilla sivuilla, kun ne ovat valmistuneet. Verkkosivuilta löytyvät myös linkit striimauksiin sekä Domus-palveluun, jossa ovat kirkolliskokouksen asiakirjat.

Kirkolliskokousedustajat hiippakunnittain löytyvät evl.fi/plus-sivuilta. Kirkolliskokousedustajat löytyvät myös ehdokasgalleriasta (Edustajasta on esittely, jos hän on tehnyt esittelyn vaalien yhteydessä. Galleria on auki vuoden 2024 loppuun.)

Viestipalvelu X:ssä kokousuutisia voi seurata tunnisteella #kirkolliskokous ja #kyrkomötet. Kirkon viestinnän päivityksiä voi seurata myös kirkon Instagram-tililtä (kirkko_suomessa).

Kuva varapuheenjohtajista on tiedotteen liitteenä. Kuvia kirkolliskokouksesta löytyy mediapankista haulla Kirkolliskokous kevät 2024.

Kirkolliskokouksen viestintä:
Tuula Putkinen, viestintäpäällikkö, p. 046 922 0232