Kodin siunaus

Tiesitkö, että myös kotisi voi saada siunauksen? Kodin siunaus on rukoushetki, jossa kiitetään kodista ja pyydetään siunausta kodissa asuville.

Kodin siunaus on vanha perinne

Tilaisuuden voit järjestää esimerkiksi ensimmäisessä omassa kodissasi tai uudessa kodissa muuton jälkeen. Yhtä lailla kodin voi siunata, vaikka se olisi väliaikainen tai olisit asunut siinä jo pidempään. Myös vapaa-ajan kodin voi siunata.

Tee juhlista omannäköisesi

Juhla saa olla rento ja omannäköisesi, ja sitä voi viettää joko vain läheisimpien kesken tai juhlia isommallakin sukulais-, ystävä- ja naapuriporukalla. Kodin siunauksen voi myös yhdistää esimerkiksi kotona vietettävään hääjuhlaan, lapsen ristiäisjuhlaan, tupaantuliaisiin tai muuhun juhlaan. Halutessasi saat vinkkejä tilaisuuden järjestämiseen omasta seurakunnastasi.

Kodin voi siunata pappi, seurakunnan muu työntekijä tai kuka tahansa seurakuntalainen, sillä kodin siunaus ei ole juridinen tapahtuma. Kodin siunauksen kaava löytyy Kirkkokäsikirjasta. Rukoushetkessä on mukana musiikkia ja puheita. Kodin rukoushetki voi olla myös eri uskontoja yhdistävä. Lisätietoja saat paikallisseurakunnasta.

Kodin siunaus ulkomailla

Tiesitkö, että voit pyytää kotiisi siunausta myös asuessasi ulkomailla.

Kodin siunaus ulkomailla

Mahdollisia virsivalintoja