Sielunhoito

Kädet pitelevät toisen ihmisen käsiä.

Voit sopia seurakunnan papin tai diakonin kanssa tapaamisen, jossa voit jutella mieltäsi painavista asioista. Keskustelut ovat luottamuksellisia, eikä niitä taltioida mihinkään.

Auttaa, kun saa puhua ja purkaa toiselle ihmiselle omaa elämäänsä avoimesti. Kertoessa voi löytää uusia näkökulmia. Kun toinen ihminen kuuntelee ja ottaa tunteita vastaan, olo helpottuu.

Sielunhoito on kirkon työtä

Kirkon työntekijän ammattitaitoon kuuluu ymmärtää elämää. Myös epäselvää ja horjuvaa elämänkatsomusta. Aika usein elämä on koukeroista ja omat valinnat mietityttävät. Niistä puhuminen auttaa selkiyttämään omia ajatuksia ja lähtemään uudelta pohjalta parempaan suuntaan.

Seurakunnissa on monia sielunhoidon ammattilaisia kuten perheneuvojiaoppilaitospappeja, pappeja ja diakoneja.  Apua on tarjolla seurakunnassasi. Voit kääntyä seurakunnan puoleen, vaikka et kuulusi kirkkoon.

Ja jos tuntuu, että haluat keskustella nimettömästi, voit soittaa tai chatata Kirkon keskusteluapuun.