Nuorisotyönohjaaja – nuorisotyön, perhe- ja verkostotyön osaaja

Nuoria lukemassa Raamattua.

Nuorisotyönohjaaja organisoi ja kehittää toimintaa yhdessä lasten, nuorten ja heidän perheidensä kanssa. Työssä on tärkeää kouluikäisten lasten ja nuorten sekä nuorten aikuisten kohtaaminen. Seurakunnassa nuorisotyönohjaaja järjestää leirejä, retkiä ja tapahtumia, ohjaa ryhmiä sekä kouluttaa ja perehdyttää vapaaehtoisia, esimerkiksi rippikoulun isosia. Hän toimii yhteistyössä kunnan nuorisotyön, koulujen ja oppilaitosten sekä nuorten kanssa toimivien järjestöjen kanssa.

Nuorisotyönohjaajan virkaan valmistutaan suorittamalla 210 opintopisteen laajuinen

• sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto, sosionomi (AMK), nuorisotyönohjaaja tai socionom (YH), ungdomsarbetsledare

tai

• humanistisen alan ammattikorkeakoulututkinto, yhteisöpedagogi (AMK), nuorisotyönohjaaja.

Näihin tutkintoihin tulee sisältyä teologisia, kirkon ja seurakunnan työhön sekä kirkon kasvatukseen ja  nuorisotyöhön liittyviä opintoja kirkon säädöskokoelman päätöksen nro 164 mukaisesti.

Koulutusta järjestetään Diakonia-ammattikorkeakoulussaCentria-ammattikorkeakoulussa ja Yrkeshögskolan Noviassa Vaasa sekä Turku.

Lue lisää Evl.fi/plus-palvelussa:

Tutkintopäätökset Evl.fi/plus-palvelussa