Kyselyt

Tuotamme tilastoja Suomen evankelis-luterilaisen kirkon päätöksenteon sekä toiminnan kehittämisen tueksi. Tilastojen sisällöstä vastaa Kirkon tutkimus ja koulutus. Tilastot perustuvat Suomen evankelis-luterilaisen kirkon toiminta- ja jäsentilastoihin sekä -rekistereihin, Tilastokeskuksen tietoihin sekä suomalaisten arvoja ja uskonnollisuutta käsitteleviin kyselytutkimuksiin.

Tilastosivuilta löydät sekä tilasto- että indikaattoritietoa eri aihealueista. Havainnolliset visualisoinnit johdattavat sinut nopeasti haluamasi tiedon ääreen.

Tutkimustiedon ja tilastojen visualisointikirjasto

Tutkimustiedon ja tilastojen visualisointikirjastosta löydät kaikki Kirkon tutkimuskeskuksen (1.1.2022 alkaen Kirkon tutkimus ja koulutus) tekemät interaktiiviset visualisoinnit.

Uusimpia tilastovisualisointeja:

Aineistojen saatavuus

Viittaaminen aineistoihimme

Kun käytät aineistoamme esitykseesi tai johonkin muuhun tarkoitukseen, voit viitata esimerkiksi näin:

Kirkon jäsenyys 2016 [sähköinen tietoaineisto] Kirkon tutkimuskeskus [viitattu: 12.12.2018]. Saantitapa: https://public.tableau.com/profile/kirkon.tutkimuskeskus#!/vizhome/Kirkonjsenyys2016/Kirkonjsenyys2015