Tervetuloa, tämä on organisaation Kirkkohallitus saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua https://evl.fi/ymparistodiplomi ja on laadittu 20.3.2023. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.

Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain

Ei saavutettava sisältö

3. Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen

• Havaittava: Kuvien tekstivastineet (alt-tekstit)

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Osassa kuvista ja kuvallisista linkeistä saattaa puuttua tekstivastineet, tai tekstivastine ei kuvaa riittävän hyvin kuvan
    sisältöä.

• 1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö

• Havaittava: Taulukot

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Sivuillamme on käytetty taulukoita, joiden otsikkorivin merkinnässä on puutteita. Taulukoissa saattaa olla myös muita saavutettavuuspuutteita esim. käytetty HTML-muotoilua.

• 1.3.1 Informaatio ja suhteet

• Havaittava: Teksti kuvassa

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Joissain kuvissa on tekstiä, mutta teksti ei ole tarjolla saavutettavassa muodossa.

• 1.4.5 Tekstiä esittävät kuvat

• Havaittava: Värikontrastit

Sivustolla on kohtia, joissa tekstin ja taustan värikontrasti ei ole riittävä.

• 1.4.3. Kontrastit

• Havaittava: Asiakirjat (Pdf, Word, Powerpoint)

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Kaikki sivuillamme olevat asiakirjat eivät ole tällä hetkellä täysin saavutettavia. Korjaamme tiedostot saavutettaviksi mahdollisimman pian. Mikäli huomaat puutteen, ilmoitathan siitä meille. Voit pyytää asiakirjojen sisältämiä tietoja saa alla olevien yhteystietojen kautta.

• 1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö

• Hallittava: Rikkinäiset linkit

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Sivustollamme saattaa ilmetä rikkinäisiä linkkejä, korjaamme ne mahdollisimman pian. Mikäli huomaat rikkinäisen linkin, ilmoitathan siitä meille.

Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty
    • 2.4.4 Linkin tarkoitus (kontekstissa)

• Ymmärrettävä: Syöttökentät

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Syötekentältä puuttuu selite, joka on eksplisiittisesti yhdistetty kenttään, ja kertoisi avustavia tekniikoita käyttäville myös tiedon kentän käyttötarkoituksesta.

• 3.3.2 Nimilaput tai ohjeet

• Toimintavarma: Syöttökentät

• 4.1.2 Nimi, rooli, arvo

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi

Verkkolomakkeella

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoonLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto