Tietoa meistä

Oletko tullut ajatelleeksi, että Suomen evankelis-luterilainen kirkko on Suomen suurin uskonnollinen yhteisö? Kirkkoomme kuuluu noin 3,6 miljoonaa jäsentä.

Tärkeä tehtävämme on olla ihmisten mukana ja tukena elämän arjessa ja juhlassa, ja pitää esillä kristillisiä arvoja yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Kirkon kulttuuriperintö kuuluu meille kaikille

Oletko tullut ajatelleeksi, että kirkon kulttuuriperintö on merkittävä osa Suomen kansallista kulttuuriperintöä?

Kirkon kulttuuriperintö

Tilastotietoa kirkosta

Kirkon tilastot kertovat toimintamme monipuolisuudesta ja vaikuttavuudesta.

Tilastotietoa

Töissä kirkossa

Kirkko työllistää noin 20 000 ihmistä. Millainen työnantaja kirkko on? Millainen koulutus kirkon töihin vaaditaan? Kuka pääsee kirkkoon töihin? Voiko kirkossa suorittaa siviilipalveluksen tai harjoittelun? Pääseekö kirkkoon kesätöihin?

Tutustu kirkkoon työnantajana

Kirkkoon liittyminen kannattaa!

Kirkko on mukanasi elämän käännekohdissa. Vanhemmat ja kummit pyytävät kasteessa lapselle Jumalan siunausta, avioliitto solmitaan seurakunnan läsnä ollessa ja läheisen kuollessa haetaan lohtua ikuisen elämän lupauksesta.

Liity jäseneksi