Palaa sanaston etusivulle

Medialähetys Sanansaattajat

Medialähetys Sanansaattajat eli Sansa on medialähetystyöhön erikoistunut kirkon lähetysjärjestö. Sansa tukee noin 40 kielellä tehtävää kristillistä mediatyötä Aasiassa, Afrikassa ja Euroopassa sekä lähettää projekti- ja lähetystyöntekijöitä ulkomaisten kumppaniensa palvelukseen.

Sansa syntyi vuonna 1973 halusta viedä Jumalan sanaa suljettuihin maihin. Työn painopiste on edelleen alueilla, joilla asuu vähiten kristittyjä. Median keinoin voidaan kertoa evankeliumi niille, jotka eivät voisi sitä muuten kuulla ja välittää toivoa vainotuille kristityille.

Medialähetystyö on paikallista, turvallista ja kustannustehokasta. Medialla tavoitetaan lyhyessä ajassa moninkertaisesti se ihmismäärä, jonka apostoli Paavali tavoitti elinaikanaan. Kristillisistä ohjelmista ja muista mediasisällöistä saatavaan palautteeseen vastataan, ihmisiä tuetaan heidän kysymyksissään sekä autetaan paikallisseurakuntiin ja yhteisöihin.

Sansa on yksi kanavista, joiden kautta Jumalan missio ja seurakuntien lähetystyö toteutuu. Suomen ev.lut. kirkon lähetysjärjestönä Sansa on sitoutunut kirkon tunnustukseen, päätöksiin ja lähetysstrategiaan.

Seurakuntien yhteydessä toimii yli sata Sansan pienpiiriä. Sansa kustantaa myös suosittua Raamattu kannesta kanteen -radio-ohjelmaa ja sovellusta.

Lähetystyö ja kristilliset järjestöt
Sansa