Kaikki tiedotteet

16.4.2024

Kirkon työmarkkinalaitos juhlii 50 vuoden taivaltaan 18.4.2024

Kirkon työmarkkinalaitos järjestää 50 vuoden toimintansa kunniaksi juhlaseminaarin, jota media on tervetullut seuraamaan striimin kautta perjantaina 18.4.2024 klo 14-16. Striimi on osoitteessa https://www.youtube.com/watch?v=CaVXM0Sqd-M.

Seminaarin avaa Kirkon työmarkkinalaitoksen valtuuskunnan puheenjohtaja Tapio Tähtinen. Valtiovallan tervehdyksen tuo työministeri Arto Satonen. Sekä arkkipiispa Tapio Luoma että valtakunnansovittelija Anu Sajavaara käyttävät seminaarissa puheenvuoron. Juhlaesitelmän pitää professori Jaana Hallamaa.

Kirkon työmarkkinalaitoksen valtuuskunnan puheenjohtaja Tapio Tähtinen pitää tärkeänä sopimisen ja vuoropuhelun kulttuuria, jotta neuvottelutoiminta tuottaisi aina parhaan mahdollisen lopputuloksen. Myös työmarkkinajohtaja Anna Kaarina Piepponen korostaa luottamuksen rakentamista neuvottelutoiminnan ydintehtävänä, johon nojautuen on mahdollista ratkaista haastaviakin tilanteita yhdessä. Molemmat pitävät erityisen tärkeänä juuri kirkon työnantajaorganisaatiolle sovun rakentamista aikana, jolloin polarisaatio muutoin yhteiskunnassa on lisääntynyt.

Kirkon työmarkkinalaitos on evankelis-luterilaisen kirkon työnantajan edunvalvontaa työmarkkina-asioissa hoitava viranomainen. Sen tehtävänä on evankelis-luterilaisen kirkon työnantajayksiköiden puolesta neuvotella ja sopia niiden palveluksessa olevien viranhaltijoiden ja työntekijöiden palvelussuhteen ehdoista.

Lisätietoja
työmarkkinajohtaja Anna Kaarina Piepponen, Kirkon työmarkkinalaitos, annakaarina.piepponen@evl.fi, p. 040 688 1472 (Piepposen kuva tiedotteen liitteenä)