Tutki uskoa

Usko Jumalaan on turvallista luottamusta siihen, että ihmisen elämä ei ole pelkästään omien käsien varassa. Niin kuin lapsi turvautuu vanhempiinsa, ihminen voi turvautua Jumalaan.

Näillä sivuilla on tiivisti tietoa siitä, mitä on kristinusko ja mitä tarkoittaa luterilaisuus.

Jokainen voi lähestyä Jumalaa niillä tavoilla, jotka tuntuvat itselle sopivilta. Joku tahtoo tulla jumalanpalvelukseen tai kokoontua seurakunnan ryhmässä, toinen tuntee pyhän läsnäolon luonnossa tai yksinäisyydessä.

Usko voi olla turvaköysi silloin, kun muut turvaverkot pettävät. Usko on läsnä myös elämän hyvissä hetkissä, ilossa ja rakkaudessa. Usko ja rukous auttavat tekemään oikeita valintoja ja antavat voimia kulkea eteenpäin. Seurakunta on yhteisö, osa maailmanlaajaa Kristuksen kirkkoa, jonka yhteinen usko kannattelee ihmistä silloinkin, kun oma usko horjuu.