Reilun kaupan seurakunta ja tuotteet

Reilun kaupan viikkoa vietetään joka vuosi lokakuussa viikolla 43. Viikon tarkoituksena on muistuttaa Reilun kaupan olemassaolosta ja siitä, miten kukin meistä voi omilla ostosvalinnoillaan vaikuttaa.

Reilun kaupan seurakunnan kriteerit:

• Seurakunta käyttää Reilun kaupan kahvia ja teetä kaikissa tapaamisissa ja tilaisuuksissa.
  • Seurakunta käyttää säännöllisesti myös joitakin muita Reilun kaupan tuotteita (kaakaota, suklaata, jalkapalloja, ruusuja, tuoremehua jne.). Tuotteet voivat vaihdella saatavuuden ja sesongin mukaan.
  • Seurakunta osallistuu omalla tempauksellaan tai tapahtumallaan kerran vuodessa järjestettävälle valtakunnalliselle Reilun kaupan viikolle (viikko 43).
  • Seurakunta tiedottaa seurakuntalaisille Reilusta kaupasta ja ottaa Reilun kaupan huomioon eri työmuodoissa, kuten diakoniassa, lapsi- ja nuorisotyössä ja rippikoulujen oppitunneilla. Seurakuntalaisille viestitään ruokailun tai kahvittelun yhteydessä tarjolla olevista Reilun kaupan tuotteista.
  • Toimintasuunnitelmaan kirjataan, miten Reilua kauppaa edistetään vuoden aikana seurakunnassa.

Toimenpide

• Seurakunta osallistuu Reilun kaupan viikkoon ja Reilun kaupan tuotteiden käytöstä kerrotaan tarjoilun yhteydessä.
  • Seurakunta / seurakuntayhtymä on Reilun kaupan seurakunta

Pisteet:

• 1 piste/tempaus/tapahtuma, enintään 3 pistettä.
  • Seurakunta/seurakuntayhtymä on Reilun kaupan seurakunta 3 pistettä.
  • Yhteensä enintään 6 pistettä.

Reilun kaupan seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Reilun kaupan tuotteetLinkki avautuu uudessa välilehdessä