Stöd och hjälp

Ibland händer svåra saker i livet. Då kan du få stöd och hjälp från kyrkan.

Du behöver inte vara ensam med dina problem. Du kan prata med någon som jobbar i församlingen. De kan hjälpa dig med både praktiska saker och känslor. Här hittar du församlingarnas kontaktuppgifter

Du behöver inte vara medlem i kyrkan för att få hjälp. Du behöver inte berätta vad du tror på. Alla är välkomna.

Tecknad bild där två händer sträcker sig mot varandra.

Kyrkans samtalstjänst hjälper när du behöver prata

Du kan ta kontakt med Kyrkans samtalstjänst om du mår dåligt, om du är ensam eller om du har något du vill prata om. Du får prata med någon som lyssnar och bryr sig.

Du behöver inte säga ditt namn. Du behöver inte vara medlem i kyrkan.

Du kan ringa eller skriva på nätet.

Telefonnumret är 0400 22 11 90. Telefonen är öppen alla dagar klockan 20.00–23.00.

Kyrkans chatt är öppen på måndagar och tisdagar klockan 17.30–19.30. Klicka här för att komma till chatten

Du kan också skriva brev till kyrkan på nätet. Du får svar inom 1–2 dagar. Skriv ett nätbrev här

Back to top