Hösten

Under hösten har vi två festdagar i kyrkan. De är Mikaelidagen och alla helgons dag.

Mikaelidagen är barnens och änglarnas dag

Mikaelidagen handlar om änglarna som beskyddar och leder oss. Många församlingar ordnar gudstjänster speciellt för barn och familjer.

Alla helgons dag

På alla helgons dag minns vi alla våra nära som dött. Många människor tänder ljus på gravgården.

Domsöndagen avslutar kyrkoåret

Domsöndagen är den sista söndagen i kyrkoåret. Den handlar om när alla till slut ska få sin dom.

Back to top