Bibeln

Ett tecknat kors.

Bibeln är en helig bok för kristna

I Bibeln får vi veta vad Gud vill.

Bibeln är en samling olika texter. Texterna har skrivits av människor som skrivit ner det som de har sett, hört och trott.

Bibeln är viktig för kyrkan. När man firar gudstjänst läser man alltid ur Bibeln. För varje söndag finns en text som passar för just den söndagen.

Kyrkans heliga handlingar, dopet och nattvarden, grundar sig på det Bibeln berättar om Jesus.

Bibeln har två delar: Gamla testamenten och Nya testamentet. Gamla testamentet berättar om det som Gud gjorde innan Jesus föddes. Nya testamentet berättar om Jesus liv och hur de första kristna församlingarna levde och arbetade.

Hela Bibeln finns på nätet på adressen bibeln.se

Bibeln finns på olika språk:

 

Back to top