Jumala on ilmoittanut tahtonsa ihmisille Raamatun välityksellä. Raamattu on kirkon kirja, jota luetaan aina jumalanpalveluksessa. Jokaiselle vuoden pyhäpäivälle on valittu Raamatusta sopivia tekstejä.
Myös kirkon pyhät toimitukset, kaste ja ehtoollinen, perustuvat Raamatussa kuvattuun Jeesuksen toimintaan.
Raamattu on kokoelma eri ihmisten kirjoittamia tekstejä. Raamattuun ihmiset ovat kirjoittaneet sen, mitä ovat nähneet, kuulleet ja uskoneet.
Raamatussa on kaksi osaa: Vanha Testamentti ja Uusi Testamentti. Vanha testamentti kertoo Jumalan toiminnasta ennen Jeesuksen syntymää. Uusi testamentti kertoo Jeesuksen elämästä ja ensimmäisten kristittyjen seurakuntien toiminnasta.
Raamatun tekstit on alun perin kirjoitettu kreikan ja heprean kielellä. On tärkeää, että jokainen voi lukea Raamattua omalla kielellään. Raamattu onkin käännetty useammalle kielelle kuin mikään muu kirja maailmassa.
Raamatun Luukkaan evankeliumi selkokielellä
Kuuntele ääniraamattua klikkaamalla kaiuttimen kuvaa
Lasten Keskus on tehnyt selkokielisen Raamatun. Sen voi tilata tästä.
Raamattu selkeällä englannin kielellä / Bible in Simple English
Raamattu selkeällä ruotsin kielellä / Bibeln på lättläst svenska