Kirkon työnantajien edunvalvoja

Tietoa Kirkon työmarkkinalaitoksesta

KirVESTES tutuksi -koulutus 13.11.2024

9.10.2024

KirVESTES tutuksi -koulutuksen aiheina ovat vuosiloma ja virkavapaudet:

• loman ansainta ja kuluminen, loman säästäminen, osa-aikaisten lomakysymykset, lomapalkka, lomaraha, lomakorvaus
  • virkavapauden perusteet, harkinnanvaraiset virkavapaudet, sairausajan palkka

Koulutus on tarkoitettu seurakunnan johtamis- ja esihenkilötehtävissä toimiville sekä niille, jotka työssään muuten soveltavat KirVESTES:siä. Koulutus järjestetään Helsingissä 13.11.2024.

llmoittautuminen ja koulutuksen lisätiedot. Ilmoittautuminen päättyy 29.10.2024.

Kirkon työmarkkinalaitoksen uutiskirje 3/2024 on ilmestynyt

26.9.2024

Lue uutiskirje 3/2024 | Tilaa uutiskirje sähköpostiisiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Uuden palkka-asiamiehen yhteystietojen ilmoittaminen

21.8.2024

Palkka-asiamies toimii Kirkon työmarkkinalaitoksen ja seurakunnan välisenä yhteyshenkilönä. Palkka-asiamieheksi nimetään yleensä talouspäällikkö tai muu taloushallinnon viranhaltija, jonka tehtäviin kuuluu seurakunnan henkilöstöasioiden hoito.

Kirkon työmarkkinalaitoksen ja seurakunnan välisen tiedonkulun kannalta on erittäin tärkeää, että seurakunnat huolehtivat palkka-asiamiesten yhteystietojen ajantasaisuudesta. Palkka-asiamiehen vaihtuessa seurakunnan tulee ilmoittaa uuden palkka-asiamiehen yhteystiedot KiT:n toimistoon, ilmoituksen voi tehdä tällä lomakkeella.

Kannanotto: Koulutuspolitiikassa unohdetaan muuttuvat osaamistarpeet

6.6.2024

Ammatillista koulutusta sekä työ- ja elinkeinoelämää edustavien järjestöjen kannanotossa ollaan huolissaan siitä, että työikäisen väestön mahdollisuudet kehittää osaamistaan kapenevat yhteiskunnassa, etenkin ammatillisessa aikuiskoulutuksessa.

Lue kannanotto tästä

Kaikki uutiset ja tiedotteet