Jubileumsläger för ungdomar och unga vuxna

Vad?

Borgådagarna – jubileumsläger för ungdomar och unga vuxna. Borgå stift fyller 100 år i år och därför ordnas ett jubileumsläger.

När?

26-28.5.2023

Var?

I Borgå, förstås! Vi kommer att vara i domkyrkan, domkapitlet, domprostgården (där ungdomsutrymmena finns), biskopsgården, Borgå folkakademi och en del andra ställen i Borgå.

För vem?

Konfirmerade ungdomar och unga vuxna.

Vad kostar det?

20 €. Avgiften betalas kontant vid ankomst.

Vad ingår i priset?

I priset ingår måltider och inkvartering i klassrum. Transport ingår inte. Var och en får ta sig till Borgå på egen hand, men kolla om flera är på väg från samma församling eller område; kanske ni kan ordna transport gemensamt!

Vad är programmet?

Vi inleder fredag 26.5 med drop in och mat från kl. 18. Kommer man till Borgå tidigare är det möjligt att chilla i domprostgården från kl. 15. Kl. 20 blir det metallmässa i domkyrkan och efteråt kvällshäng på domprostgården.

På lördag blir det lite allvar på domkapitlet, lek och äventyr runtomkring i Borgå, pizzakväll med biskopen i biskopsgården och såklart en hel del skoj, härlig gemenskap och tid med Gud.

Dagarna avslutas på söndag med högmässa och kyrkkaffe med jubileumsbakelse.

Hur anmäler jag mig?

Anmäl dig senast 12.5 via den elektroniska anmälningslänken: jubileumsläger för ungdomar och unga vuxna (lyyti.fi)

Jag har frågor, vem ska jag vända mig till?

Mer information fås av Rebecka Stråhlman, rebecka.strahlman@evl.fi, 040-6881558.

Arrangörer: Borgå svenska domkyrkoförsamling, Kyrkans central för det svenska arbetet, domkapitlet i Borgå stift, Församlingsförbundet och Borgå folkakademi/Akan.