Jag vill med på UK!

Vad roligt att du är intresserad av att komma med på Ungdomens Kyrkodagar! På den här sidan hittar du information om hur du anmäler dig och vad du behöver tänkar på inför anmälan.

Som ombud skall man vara under 30 år, konfirmerad och medlem i en församling i Borgå stift. Beroende på församlingens storlek kan församlingen utse max 12 ombud. Anmäl dig via din egen församling när anmälningen öppnas i november. Din hemförsamling står för din deltagaravgift. Ombud som utsetts av församlingen har yttrande- och rösträtt vid plenum. Senast den 17.12.2023 ska församlingen skicka in sin gemensamma anmälning via elektronisk länk. Observera att det för dig som delegat betyder att du behöver anmäla ditt intresse till ungdomsarbetsledaren i god tid före 17.12! Kolla med din ungdomsarbetsledare när hen senast behöver din intresseanmälan. Kanske har din församlingen ett eget sista anmälningsdatum?

Information som behövs

Din ungdomsarbetsledare kommer få en intresseanmälningsblankett. Ifall du är intresserad av att komma med på UK behöver du på den uppge följande information:

• namn
  • telefonnummer
  • e-post
  • ålder
  • val av workshops (du väljer tre alternativ och rangordnar dem). Vilka workshop som erbjuds under UK 2024 hittar du genom att klicka här.
  • ifall du har specialönskemål gällande diet, inkvartering och transport
  • 1-2 personer du vill dela rum med (vi försöker beakta så långt det går, men kan inte garantera något. En del sover i massinkvartering.)
  • ifall du kan tänka dig att medverka på något sätt under UK, t.ex. i mediateamet (filma, fota, some), hålla andakt, medverka i gudstjänsten, hjälpa till med tekniken osv.
  • ifall du är första gången med på UK

Medverka!

För att UK ska fungera behövs många människor som hjälper till. Ljudteknik, skärmteknik, fotografera, filma, rapportera på sociala medier, hålla andakt, läsa texter i gudstjänsten, dela ut nattvard, rouda och mycket mer. Kunde du tänka dig att hjälpa till med något? Meddela isåfall i samband med att du anmäler dig så tar arrangörerna kontakt med dig innan UK. Du kan också meddela direkt till Rebecka Stråhlman som ansvarar för UK, genom att skicka e-post (rebecka.strahlman@evl.fi), text- eller whatsappmeddelande (040-6881558) eller via privat meddelande på Instagram (@rebecka_ungdomssakkunnig eller UK:s konto @ungdomenskyrkodagar).