Anu Miller

Som publikationskoordinator administrerar jag publikationsproduktionen vid Kyrkans forskning och utbildning och deltar i samordningen av hela publikationsverksamheten vid Kyrkostyrelsen. Jag samarbetar bland annat med författare, redaktörer och externa tjänsteleverantörer. Förutom samordningen skriver jag texter och nyheter.

Under de senaste åren har jag jobbat inom förlagsbranschen och med kommunikation. Jag började jobba vid kyrkans forskning i oktober 2022. Till utbildningen är jag humanist, men jag har också avlagt studier inom kommunikation, ekonomi och IT.

Publikationskoordinator Anu Miller

Tag kontakt

koordinaattori
Eteläranta 8
00130 Helsingfors

Julkaisukoordinaattorina hallinnoin Kirkon tutkimuksen ja koulutuksen julkaisutuotantoa ja osallistun koko Kirkkohallituksen julkaisutoiminnan koordinointiin. Toimin yhteistyössä muun muassa kirjoittajien, toimittajien ja ulkopuolisten palveluntarjoajien kanssa.