Havaitsetko väärinkäytöstä Kirkon eläkerahastossa?

Voit tehdä väärinkäytöksestä ilmoituksen turvallisesti.

Jos haluat tehdä ilmoituksen Kirkon eläkerahaston toiminnasta ilmoittajansuojelulain (1171/2022) Linkki avautuu uudessa välilehdessä mukaisesti, voit tehdä sen Kirkkohallituksen ylläpitämän ilmoituskanavanLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Tämän lain mukaan ilmoituksen voi tehdä henkilö, joka työssään tai sen yhteydessä havaitsee tai epäilee yleisen edun vastaista toimintaa ilmoittajansuojelulaissa mainituilla lainsäädännön aloilla, ja ilmoittajansuojelun edellytykset täyttyvät.

Ensisijaisesti väärinkäytökset on ilmoitettava organisaation omaan sisäiseen ilmoituskanavaan. Kirkkohallituksen ilmoituskanava ja ohjeet ilmoittamiseen löydät Kirkkohallituksen intranetistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä. (Huom. intranettiin rajattu pääsy)

Jos et voi tehdä ilmoitusta Kirkkohallituksen sisäisen ilmoituskanavan kautta, tietyissä tapauksissa ilmoituksen voi tehdä suoraan oikeuskanslerinviraston keskitettyyn ulkoiseen ilmoituskanavaan. Tässä tapauksessa lue lisää kirkon sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.