KER organisaationa

Kirkon eläkerahasto (KER) on itsenäinen julkisoikeudellinen oikeushenkilö, jonka toiminnasta säädetään laissa evankelis-luterilaisen kirkon eläkerahastosta (656/2023).

KERin hallituksena toimii Kirkkohallitus. KERin toimintaa johtaa Kirkkohallituksen asettama eläkerahaston johtokunta ja eläkerahaston johtaja. Eläkerahaston johtokunnan alaisuudessa toimivat myös eläkejärjestelmän rahoitusryhmä sekä vastuullisen sijoittamisen työryhmä. KERin käytännön toimintaa hoitaa sijoitusyksikkö.

Sijoitusyksikköön kuuluvat sijoitusjohtaja, vastuullisen sijoittamisen päällikkö, osakesalkunhoitaja, korkosalkunhoitaja ja kiinteistösijoituspäällikkö.

KER on rekisteröity yritys- ja yhteisötietojärjestelmään, ja sen Y-tunnus on 2721508-7.

Katso lisätietoja KERistä Laki evankelis-luterilaisen kirkon eläkerahastostaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.