Hääyön tarina

Kaikkien aikojen ensimmäistä Hääyö-tapahtumaa vietettiin vuonna 2009 pääkaupunkiseudun vanhimmassa rakennuksessa, keskiaikaisessa Vantaan Pyhän Laurin kirkossa. Idean kirkollisten vihkimisten yöstä keksi Tikkurilan seurakunnan kappalainen Heikki Leppä.

Hääyöstä tuli niin suosittu, että malli vaivattomasta, mutta tunnelmallisesta vihkitapahtumasta on sittemmin levinnyt muillekin paikkakunnille.  Tämä Tikkurilan seurakunnan vuotuinen tapahtuma on nykyään myös rekisteröity tavaramerkki.

Hääyössä kaikki on tehty sinulle valmiiksi, naimisiin pääsee vaivattomasti, mutta arvokkaasti.

Parit vihitään joko yksi pari kerrallaan tai useampi yhtä aikaa. Kirkossa on useita pappeja ja kanttoreita, joten kaikki illan aikana paikalle tulleet parit ehditään vihkiä.

Vaikka siellä on paljon pareja ja paljon ihmisiä, oli jännä, että se oli kuitenkin meidän näköinen tilaisuus.

Sulhanen, Hääyö Vantaa 2017