Hyppää sisältöön

Workshop om kommunikation och kontakt

Hur och var möter vi z och y-generationerna med hjälp av olika medier? Hurudant innehåll når vi med? Hur kan vi stärka den kristna identiteten och åstadkomma upplevelser av tillhörighet och gemenskap när samlande verksamhet inte längre är lösningen?

Kom med på en virtuell workshop och ta del av färsk undersökning och inspirerande pilotprojekt. Efter inledningen arbetar vi tillsammans kring kommunikation och kontakt och söker nya möjligheter till kommunikation och växelverkan med z/y-generationerna.

Workshopen förverkligas virtuellt på finska 15.2.2022 kl. 10-15.

Här kommer en anslutningslänk (Teams).

Workshopens teman:

Att förstå målgruppen

  • Hur ser Z och Y-generationernas mediaanvändning ut och hurudant innehåll intresserar dem?
  • Vad vet vi om målgruppen? Presentation av en fyrdelad målgruppssegmentering.
  • Vilka kontaktytor hittar vi? Hur och var kan vi hitta växelverkan och dialog?

Vad är innehållsmarknadsföring och varför borde kyrkan satsa på det? Eget innehåll och/eller samarbete med medier som når målgruppen?

  • Innehållsteman och marknadsföring
  • Lyckat innehållssamarbete med Hidasta elämä

Du kan delta hela dagen eller bara en del av dagen. Exakta tidtabellen klarnar i början av februari.

Redigerad