Seurakunnan jäsenprofiilit
Tieto alueen asukkaista auttaa luomaan ihmislähtöistä seurakuntaa
Tavoite: saada tietoa oman seurakunnan Y- ja Z -sukupolvien ihmisistä
Segmentointi, eli alueen väestön jakaminen erilaisiin ryhmiin heidän arvojensa ja elämäntilanteidensa perusteella, on yksi keino oppia tuntemaan alueen väestöä. Lähdemateriaalissa yhdistellään tilastojen ja arvo- ja asennekyselyjen tietoja. Millenniaalien polkuja varten tilattiin Taloustutkimukselta 18-35 –vuotiaita suomalaisia koskevaan segmentointitutkimus. Löydät tutkimus-sivultamme diat
- Taloustutkimuksen millenniaalisegmentointi
- Segmenttikuvaukset ja alueellinen jakauma
Työskentely:
- Kootkaa yhteen mitä tiedätte oman seurakuntanne Y- ja Z -sukupolvien ihmisistä. Seurakunnan jäsenten tuntemisen pohjana voi hyödyntää myös esimerkiksi Kirkon nelivuotiskertomusta tai seurakuntien omia jäsentutkimuksia.
- Selvittäkää seurakuntanne milleniaaliprofiilien jakauma. Jos teillä ei ole käytössä taloustutkimuksen käyttöliittymää, voitte pyytää apua hankkeen projektiryhmästä esim. Jussi Laineelta tai Katri Vappulalta nimi@evl.fi
- Miten aineisto täydentää työntekijöiden muuta tietoa ja kokemustietoa alueen asukkaista? Millainen kuva piirtyy alueen Y- ja Z -sukupolvista?
- MIten voitte hyödyntää tätä tietoa, kun luotte reittejä Y- ja Z -sukupolvien kohtaamiseen alueellanne?