Tietoa kirkosta testi2

pappi jakaa ehtoollista.

Kirkko tarkoittaa kaikkia niitä ihmisiä, jotka uskovat Jumalaan ja Jeesukseen. Kirkko on ihmisten yhteisö. Kirkon jäseneksi voi liittyä. Kun ihminen liittyy kirkkoon, hänet kastetaan.

Suomessa on uskonnonvapaus. Se tarkoittaa, että jokainen saa valita itse, kuuluuko kirkkoon vai ei. Näillä sivuilla kerrotaan Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta, joka on Suomen suurin kirkko.

Kirkon toiminta tapahtuu seurakunnissa. Kirkon jäsen kuuluu siihen seurakuntaan, jonka alueella hän asuu.

Lue lisää kirkon jäsenyydestä

Sana kirkko voi tarkoittaa kahta asiaa: ihmisten yhteisöä tai kirkkorakennusta.

Suomessa on uskonnonvapaus. Se tarkoittaa, että jokainen saa valita itse, kuuluuko kirkkoon vai ei. Näillä sivuilla kerrotaan Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta, joka on Suomen suurin kirkko.

Kirkon toiminta tapahtuu seurakunnissa. Kirkon jäsen kuuluu siihen seurakuntaan, jonka alueella hän asuu.

Lue lisää kirkon jäsenyydestä

Back to top