Lähetys

Missio, eli perustehtävä, ohjaa kaikkea kirkon elämää ja toimintaa. Missio ymmärretään kirkon kokonaisvaltaisena vuorovaikutuksena sitä ympäröivän maailman kanssa. Tähän kuuluvat sekä paikallinen toiminta (seurakunnat) että osallistuminen maailmanlaajaan kirkkojen yhteiseen toimintaan. Kirkon ja kaikkien kirkon jäsenten elämän tulisi olla luonteeltaan missionaarista.

Tällä sivustolla kerrotaan:

• mitä tarkoitetaan missionaarisuudella ja lähetystyöllä
  • mikä on eri toimijoiden osuus (seurakunta, järjestöt, keskushallinto)
  • mikä on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetyksen linjaus ja toimintaperiaatteet
  • mitä seurakunnan luottamushenkilön on hyvä tietää kansainvälisestä vastuusta ja lähetystyöstä
  • annetaan tietoja kirkon lähetystyön toimikunnasta ja lähetystyön historiasta

Tilaa Kirkon ulkoasiain osaston uutiskirje

Kirje ilmestyy sähköpostiin noin kerran kuussa ja sisältää ajankohtaista tietoa kirkon kansainvälisestä toiminnasta.

Tilaa tästä