Hyppää sisältöön
En rad människor står och sjunger, med notböcker i händerna, i en solupplyst sal.
Kyrkans bildbank/Pentti Mansukoski

Under jubileumsåret händer det i församlingarna

Borgå stifts 100 år firas med evenemang runt om i stiftets församlingar. Här kan du hitta program nära dig. Listan uppdateras kontinuerligt.

Portleter är tillfälligt borta.

Kyrkans röst och roll i samhället.

Diskussionskväll
on 27.9 kl. 18.30
Petrus församling, Skogsbäcksvägen 15, 00630 Helsingfors

2023 fyller Borgå stift 100 år, men hur har kyrkans röst och roll i samhället förändrats över tid sedan 1923? Vilka utmaningar har vi idag? Hur formar vi framtidens kyrka? Hur ser kyrkan och vårt samhälle ut om 100 år?

Välkommen till en paneldiskussion i Petruskyrkan, Skogsbäcksvägen 15, onsdagen den 27 september kl. 18.30. Diakonarbetare Susanna Landor inleder och efter det blir det diskussion tillsammans med bl.a. Susanna Landor, pastor Markus Österlund, förtroendevald Sabina Lumivirta och biskop Bo-Göran Åstrand. Panelen leds av Pamela Granskog.

Efter diskussionen blir det kvällste.

Evensong – Aftonsång i anglikansk tradition
sö 5.11 kl. 18
Johanneskyrkan, Högbergsgatan 12, Helsingfors

Musik av Borgåkantorn Henrik Sundblad (1880-1947) i ny gestalt av Dag-Ulrik Almqvist.

Helsingfors svenska kyrkosångsförbunds kör och Johannes kantori medverkar.